Succesvolle eerste week voor Albert Heijn Herenhof
De vernieuwde Albert Heijn beleeft een zeer succesvolle eerste week, vol met enthousiaste reacties en leuke activiteiten. "Op woensdag en donderdag voelde de drukte in de winkel aan als een zaterdag en op vrijdag en zaterdag voelde het aan als de dagen voor kerst, normaal gesproken de drukste dagen van het jaar in supermarktland", zegt assistent-supermarktmanager Nathan Ririhena.
De enerverende week van de opening begon op dinsdagavond, toen de winkel na vier dagen intensief schoonmaken, vullen en aankleden door medewerkers, voor het eerst open was voor publiek. Honderdzestig medewerkers, hun ouders en andere familieleden verzamelden zich voor de Albert Heijn om een eerste blik te mogen werpen op het eindresultaat. De rest van het publiek werd de volgende dag verwelkomd.
Medewerkers zetten zich in als vlogger, schrijver, fotograaf en filmmaker
Managers Léon van der Leer en Nathan Ririhena vinden het belangrijk hun personeel te betrekken bij de winkel. "Onze medewerkers zijn goed in het werk dat ze doen, maar ze hebben ook veel andere talenten. Wij willen hen de kans geven die talenten te ontplooien", zegt Ririhena. "Zij helpen ons ermee en het geeft hen meer inhoud aan hun baan. Studenten krijgen bijvoorbeeld de kans dat wat ze leren op hun studie in praktijk te brengen."
Zo heeft een medewerkster de Albert Heijn-openingskrant geschreven en vormgegeven, zijn er foto's gemaakt voor de flyers, is er een verbouwjournaal verschenen geproduceerd door de medewerkers en wordt er geluisterd naar hun ideeën om de Albert Heijn te verbeteren. Mark Segers (20), medewerker op de broodafdeling, maakt video's voor en over Albert Heijn de Herenhof. Dit verschilt van serieuze onderwerpen tot aftermovies van personeelsuitjes. Sinds kort is hij daardoor zelfs uitgekozen om 'Boodschapper van Albert Heijn' te worden en maakt hij vlogs voor Albert Heijns door heel het land.
Het grote moment
Na het doorknippen van het lint door wethouder van As dromden meer dan vierhonderd klanten zich over de 'blauwe loper' naar binnen. Ririhena ontving enthousiaste eerste reacties: "Ik hoor vooral dat mensen heel blij zijn met de ruime paden. Ook zijn ze verbaasd hoe makkelijk boodschappen doen met de zelfscan is."
"Het is voor de klanten nog wel even wennen natuurlijk, alles staat immers op een andere plek", zegt Ririhena. "Voor ons is het ook nog even zoeken, maar samen komen we er wel. We zijn hartstikke blij met de klanten hun geduld en begrip."
Openingsweek
Frits en Barbara Barend kwamen de nieuwe winkel inwijden op vrijdag. Caissière Ginny Barend, tevens nicht van Frits, heeft hen naar de winkel gekregen. Van der Leer heeft speciaal voor de gelegenheid honderd extra exemplaren van Helden magazine besteld. Dit bleek een goede keuze: "Frits en Barbara zijn zelfs langer gebleven dan afgesproken om alle fans van een handtekening te kunnen voorzien."
Afgelopen zaterdag kwamen twee chef-koks kwamen asperges bereiden in de vorm van soep en als snack met zalm en ei op toast. Klanten konden de gerechten proeven, leren bereiden en tips vragen aan de chefs. Ook dit evenement trok veel bekijks.
"We zijn blij dat de eerste week zo voorspoedig is verlopen en hebben met veel plezier alle klanten getrakteerd op een gezellige enerverende week in hun vernieuwde winkel", zegt Ririhena.