Recordopbrengst voor benefietfestival Alphen d'Huez
Maar liefst 31.189,31 euro heeft de vijfde editie van benefiet festival Alphen d’Huez opgebracht. Het festival, dat afgelopen 5 september plaatsvond naast het NS-station in Alphen aan den Rijn, doneert alle opbrengsten aan KWF Kankerbestrijding. Deze editie van het festival had méér van alles: meer podia, meer acts, meer sponsors, meer vrijwilligers, meer bezoekers, en dus meer opbrengsten voor KWF.
"Vorig festival stond de teller op 20.000 euro. De weersomstandigheden waren toen perfect. Nu was het regenachtig en koud, maar ondanks dat hebben we een recordopbrengst opgehaald. Met dank aan het publiek, de vrijwilligers en de sponsors", aldus Ester van Gils, één van de organisatoren van het festival. Medeorganisator Monique Bruijn vertelt: "Om dit te organiseren met vrienden en zo'n prestatie neer te kunnen zetten is bijna niet in woorden te vatten. Ik ben ongekend trots op alle betrokkenen. Het was een super muziekfestival met een fantastische opbrengst voor KWF."
Publiekstrekkers
Met 16 uiteenlopende muziekacts stond het benefietfestival als een huis. Hoofdact Mark Foggo blies in het laatste uur van het festival het spreekwoordelijke dak eraf. Daarnaast waren de tributebands The Metallicas, The Boys Named Sue en Kiss Lickss met hun extravagante show de grote publiekstrekkers. De band Silent War was één van de grote verrassingen. "Helaas kon Texas Radio niet spelen in verband met ziekte en moesten we dezelfde dag nog een vervanger regelen. Silent War stond bovenaan de lijst. En bleek een zeer waardige vervanger. Deze band was een verrassend goede aanvulling op onze toch al mooie line-up," Aldus Rob van Gils, festivaldirecteur van Alphen d’Huez.
Alleen maar vrijwilligers
Het Benefiet Muziekfestival is net als voorgaande jaren van A tot Z georganiseerd door vrijwilligers. En mede mogelijk gemaakt door sponsoren. Hoofdsponsor was dit jaar HansO Installatietechniek. Daarnaast waren Sakura Finetek, BA Solutions, DvS Data Intelligence, Nuon Foundation, RUWI Woonidee, KT Events en Niecar grote financiële steunpilaren van het festival.
Tent bleek een goede zet
Dit jaar had de organisatie gekozen voor een extra podium in een tent: het HypotheekAdviesHuis, met ruimte voor 500 bezoekers. Vanwege het zeer wisselvallige weer was deze tent een welkome aanwinst. In de tent speelden vooral de tribute bands zoals Gunz N' Rozes en werd de hele dag druk bezocht. Het festival eindigde om stipt 24:00 uur. "Gaaf dat we een topavond hebben gehad én een goed doel hebben gesteund", aldus één van de bezoekers. "Dit mag van mij wel vaker!".
Meer dan 70.000 euro voor KWF
Het festival heeft in vijf edities meer dan 70.000 euro opgehaald voor het goede doel. Het festival begon in 2011 als een benefietavond, om geld op te halen voor het fietsen van de Alpe d'Huzes door één van de organisatoren. In de jaren daarna groeide het evenement uit tot een volwaardig muziekfestival.