Voedselbank deelt bordjes uit aan Alphense ondernemers
Met de campagne 'Wat neem jij op je bordje' daagt Voedselbank Ons Winkeltje Alphense ondernemers uit om een inspanning te doen of een bijdrage te leveren aan de bestrijding van armoede in hun leefomgeving. Dat hoeft niet een donatie in geld te zijn, maar kan ook in de vorm van vrijwilligerswerk of goederen of diensten.
Wekelijks 500 monden voeden
"Veel ondernemers zijn niet op de hoogte van het werk dat wij vrijwillig doen. Meer dan 200 gezinnen ontvangen wekelijks een gratis voedselpakket. Dat zijn bijna 500 mensen! De exploitatiekosten zijn hoog, maar ook donaties in natura die ons helpen bij de voedselverstrekking zijn meer dan welkom", vertelt Dirk van Kampen, voorzitter van Stichting Voedselbank Alphen aan den Rijn en Omstreken. "Zo is deze campagne opgezet in samenwerking met Verheul Communicatie, het allround bureau voor marketing en communicatie. Zij hebben geheel belangeloos deze actie voor ons verzonnen, nadat wij hen vroegen hoe we ondernemers meer konden betrekken bij Ons Winkeltje".
Word Vriend van de Voedselbank
"Ondernemers die mee willen doen, worden Vriend van de Voedselbank en ontvangen van ons een bijpassend bordje. We hopen dat zij dit een prominente plaats in hun bedrijf geven en zo de vriendschap met Ons Winkeltje onderstrepen. Het bordje staat symbool voor het besef dat er armoede is in onze omgeving." De eerste ondernemer heeft zich al gemeld bij de Voedselbank. "Joeri van den Berg van Okay Color Graphics, beter bekend als Prins Cascar XLIX zal in december in deze krant onthullen wat hij op zijn bordje neemt. We hopen dat er nog velen zullen volgen."