Gilde helpt bij belasting invullen
Hulp bij belasting en administratie. Leuker kunnen we het niet maken.. makkelijker wel!!
En als we zeggen ‘makkelijker’ dan bedoelen we ook makkelijker. Want sinds januari 2016 staan de Gilde-vrijwilligers klaar om te helpen bij het invullen van de belastingaangifte en om de weg te wijzen in het soms zo moeilijke traject van wet- en regelgeving. De Gilde-vrijwilliger kan ook helpen bij b.v. het aanvragen van bijzondere bijstand of bij het invullen van een voor de hulpvrager ingewikkeld formulier. De aanvrager neemt zelf contact op met de betreffende organisatie maar het Gilde wijst wel de weg. Degene, die een verzoek om hulp bij ’t Gilde doet, heeft een beperkt inkomen.
Het Gilde helpt:
- Als het niet meer lukt om zelf de administratie op orde te krijgen en te houden
- Als u moeite heeft met het begrijpen van allerlei regels van gemeente, belastingdienst, CJIB, SVB, zorgverzekering, IND, andere instanties, maar ook van bedrijven
- Als u niet weet hoe en waar een klacht of bezwaar kan worden ingediend
- Als het niet meer lukt om zelf de belastingaangifte te verzorgen
- Als u het aanvragen of controleren van de toeslagen (huur-, zorg-, kind gebonden budget) niet zelf voor elkaar krijgt
- Als u behoefte heeft aan iemand die met u meekijkt om door de bomen het bos te blijven zien….
- Indien u gewoon even een beetje morele steun nodig hebt
Omdat er ook hele specifieke vragen kunnen zijn van mensen die b.v. financieel in de problemen zijn geraakt werkt het Gilde in dit project nauw samen met de Bijstandswinkel en met Stichting Geldzorg Alphen ad Rijn. Dat betekent dat de vragen die binnen komen kunnen worden doorverwezen naar een van de genoemde organisaties. Dit kan b.v. nodig zijn als zich vragen rondom schuldsanering voordoen.
Informatie/aanvragen: Telefoon Gildekantoor 0172 – 242 232. Email: info@gildealphenaandenrijn.nl