Coiffures Gilbert
Advertorial Coronavirus in Alphen

Alphense haarstylist zet WhatsApp in voor adviezen

Niet alleen Alphenaren zitten met hun handen in hun te lange haren, ook voor kappers is het momenteel flink afzien. Zo ook de Alphense ondernemer en eigenaar Gilbert, die na twee weken de deuren van zijn nieuwe kapsalon alweer moest sluiten. Maar hij is niet bij de pakken neer gaan zitten en bedacht een creatieve oplossing: een WhatsApp service.

Door de coronacrisis moest Gilbert van Coiffures Gilbert na de opening al na twee weken zijn deuren noodgedwongen sluiten. “Heel pijnlijk. We waren net twee weken bezig, vol enthousiasme en goede moed. Maar toen ontstond deze bizarre situatie. Het is natuurlijk niet anders vanwege de veiligheid en gezondheid, maar pijnlijk is het wel”, vertelt Gilbert.

Een WhatsApp service voor haaradvies

Door de coronacrisis is er een groei aan klanten ontstaan die advies willen over wat ze met hun haar aan moeten. Veel kappers proberen op hun eigen manier aan deze vraag te voldoen, waaronder ook Gilbert. “We zijn direct tot actie overgegaan en hebben een nieuwe WhatsApp service gelanceerd. Hierdoor kunnen we klanten efficiënter en beter gaan bedienen”, vertelt Gilbert enthousiast. “Het idee om online haaradvies te geven bestond al een tijdje, maar nu is het in een stroomversnelling terecht gekomen.”

De WhatsApp service bracht orde in de chaos. “Door de vele vragen via verschillende kanalen, zoals telefoon, mail en via whatsapp op onze privé telefoons, was het lastig om het overzicht te houden en klanten goed te kunnen adviseren. Samen met kapperssoftware bedrijf Aimy hebben we toen een slimme whatsapp bot ontwikkelt die ons helpt om de vragen van klanten op de juiste manier te kunnen beantwoorden. Daarnaast wordt het zo ook makkelijker voor klanten om hun vragen naar ons te sturen.”

Inwoners van Alphen kunnen als eerste WhatsAppen

De nieuwe WhatsApp service is als eerste gelanceerd in Alphen aan de Rijn. Vanaf vandaag, woensdag 29 april, kun je op efficiënte wijze haaradvies krijgen van de haarstylisten van Coiffures Gilbert. Hoe werkt dit dan? Via de WhatsApp tool beantwoorden klanten vragen als: wat is jouw haarlengte en haartype? Wat zijn je grootste haarzorgen? Welke uitstraling heb je voor ogen? Welke kleur wil je graag? Daarna ontvang je direct een tijdslot voor een videochat met persoonlijk advies op maat van de kappers zelf, op basis van de ontvangen informatie.  

Grote piek verwacht bij heropenen

Als de crisis straks voorbij is, verwachten salons een grote piek van aanvragen bij het heropenen van de salon. Om deze boekingen goed te ontvangen zijn digitale mogelijkheden zeer welkom. Gilbert ziet deze oplossing dan ook goed werken op de lange termijn. “Door gebruik te maken van deze oplossing, kan ik veel sneller en persoonlijk advies geven en mijn afspraken goed in de agenda zetten. Het levert meer tevreden klanten op. Daarnaast zie ik het ook als een service, omdat klanten WhatsApp toch al op hun telefoon hebben staan en nu nog makkelijker een afspraak kunnen maken”, aldus Gilbert.

WhatsApp meest populair onder klanten

Als het aan consumenten ligt is WhatsApp veruit het populairste kanaal om in contact te komen met zijn of haar kapper. Dat blijkt uit recent onderzoek van kapperssoftware Aimy. In Nederland gebruiken meer dan 11,9 miljoen mensen WhatsApp. Derk Jan van Aimy: “Door WhatsApp op de juiste manier in te zetten, zoals wij dat samen met Gilbert doen, kunnen kappers veel winst behalen op het gebied van klantervaring, ontvangen van online afspraken, en het beter aansluiten op de nieuwe generatie klanten.”

Hopen op heropening

Voorlopig moeten de kapsalons hun deuren nog gesloten houden. Voor Gilbert is de WhatsApp service daarom een welkome uitbreiding van de diensten die hij kan aanbieden. Wel hoopt hij vurig dat de deuren van de kapsalon snel weer open mogen. “Ik hoop echt dat we vanaf 20 mei weer open mogen, anders zie ik het somber in. Veel langer houden we het niet vol, want dan komen we financieel in de problemen.”

Klik hier als je gebruik wil maken van de WhatsApp service.


Heb je een nieuwtje? Whatsapp ons!
Heb je een nieuwtje? Whatsapp ons!
Stuur een nieuwsbericht in
Stuur een nieuwsbericht in

Meer nieuws

Gemeente vandaag 13:35

Gemeente evalueert evenementenbeleid

Vorig jaar besloot de gemeente Alphen aan den Rijn om het evenementenbeleid dat in 2017 werd opgesteld, te gaan evalueren. Eind augustus 2020 is gestart met het onderzoek.

Wonen en bouwen vandaag 10:39

Woonforte start met werkzaamheden in het Rode Dorp

Woonforte gaat de eengezinswoningen in het Rode Dorp vernieuwen. De voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang. Deze week zijn de eerste hekken om de woningen van fase 1 in het Rode Dorp geplaatst. Kjeld Sloop & Asbest start in oktober met de sloop van de woningen in fase 1.

Advertorial Voor Kinderen vandaag 09:54

Junis Kinderopvang: spelen bij ZomerStart

PeuterStart Vivaldihof ging deze zomer twee weken eerder open voor een extra zomeraanbod voor peuters met een VVE-indicatie. Het zomeraanbod werd mogelijk gemaakt door de overheid, omdat de kinderen door de coronamaatregelen een paar maanden niet naar de peuteropvang konden.

Gemeente vandaag 09:03

Bladkorven terug in de straten

In de herfst kunnen vallende bladeren van gemeentelijke bomen voor ongemak zorgen. De gemeente plaatst weer bladkorven in de straten, waarin je deze bladeren kunt verzamelen.

Calamiteiten gisteren 20:01

Meisje (15) vermist vanuit de Horizon

Sinds dinsdag 15 september is de 15-jarig meisje vermist. De familie van het meisje is hard op zoek naar haar, Vermoedelijk verblijft ze nog in Alphen.