Bibliotheek start met afhaalloket
De vestigingen van Bibliotheek Rijn en Venen blijven tijdelijk gesloten, maar met het afhaalloket biedt de Bibliotheek toch een mogelijkheid om fysieke boeken af te halen. Op donderdag 30 april opent bij vijf vestigingen het afhaalloket; een afhaalservice op afspraak voor gereserveerde boeken.
Deze service is bedoeld voor leden die naast het online aanbod toch graag een fysiek boek lezen. De werkwijze van de afhaalloketten is afgestemd op de RIVM-richtlijnen. De afhaalservice op afspraak gaat van start in de vestigingen Alphen Centrum, Boskoop, Nieuwkoop, Woubrugge en Zoeterwoude-Dorp. De keuze voor deze locaties heeft te maken met de beschikbare collectie en/of geschiktheid om aan de maatregelen rondom corona te kunnen voldoen.
Hoe werkt de afhaalservice?
De afhaalservice werkt eenvoudig. Leden kunnen op de gebruikelijke manier online maximaal vijf boeken reserveren. Ook eerder gereserveerde boeken tellen hierbij mee. Wanneer de reservering voltooid is, belt een medewerker van de Bibliotheek om een afspraak te maken. Met een afhaalnummer kan het boekenpakket vervolgens op het gekozen tijdstip worden opgehaald bij de gewenste vestiging. Reserveringen die niet op het afgesproken tijdstip zijn opgehaald worden geannuleerd.
Het is alleen mogelijk om boeken te reserveren die bij de gekozen afhaalvestiging aanwezig zijn. De afhaalservice op afspraak is alleen mogelijk voor gereserveerde boeken. Meer informatie en reserveren: www.bibliotheekrijnenvenen.nl
Hulp bij reserveren
Mensen die problemen hebben met het reserveren kunnen telefonische hulp krijgen door een mail te sturen naar info@bibliotheekrijnenvenen.nl met daarin hun telefoonnummer.
Boetes te laat teruggebrachte materialen
Over boetes tijdens de aangepaste dienstverlening hoeft niemand zich zorgen te maken. Er worden op dit moment geen boetes berekend. Mocht dit wijzigen dan zal dit worden gecommuniceerd.