SERA / Alphens

De kracht van Alphens.nl: “We zijn meer dan een nieuwsplatform”

Of je nu achter de computer zit of ergens buiten op straat loopt, Alphens.nl is altijd binnen handbereik. Maar we doen veel meer. Van ticketverkoop en mediapartnerschap tot aan de Alphens Restaurantweek en het cityscherm. In combinatie met ons grote bereik, is dit waarmee we ons onderscheiden.

Alphens.nl is op 22 juni 2011 opgericht. Het idee om een internetplatform op te richten voor Alphen, ontstond vanwege de diversiteit aan online en offline initiatieven. Dit maakte de informatievoorziening voor Alphenaren ingewikkeld. Daarom besloten wij in dat gat te springen.

Meer dan een nieuwsplatform

Vanaf het begin is de formule voor Alphens.nl hetzelfde. We voorzien Alphenaren van nieuws, houden een agenda bij met alle activiteiten, bieden de nieuwste vacatures in Alphen en omgeving aan, en hebben een handig overzicht van Alphense horecagelegenheden, winkels, bedrijven, en sport- en recreatievoorzieningen.

Maar wist je dat Alphens.nl breder is dan dat? “We zijn meer dan een nieuwsplatform”, zegt eigenaar Machiel van der Schoot. “Sinds een aantal jaar verzorgen we bijvoorbeeld de ticketverkoop voor diverse evenementen in Alphen. Daarbij zijn we ook trouwe mediapartner van het Zomerspektakel aan het Meer en sinds kort ook van het nieuwe Alphense festival Vrij & Blij.”

Ook bieden we diverse mogelijkheden voor adverteerders om hun diensten en producten bij Alphenaren onder de aandacht te brengen. Niet alleen op onze website, maar ook daarbuiten. “Een mooi voorbeeld daarvan is het cityscherm dat hangt aan het pand bij de Pieter Doelmanstraat en de Julianastraat. Daarmee zorgen we ervoor dat de boodschap bij de juiste doelgroep terechtkomt.”

Anders dan anderen

Aan een platform als Alphens.nl was tien jaar geleden behoefte, en dat is nog altijd niet veranderd. “We onderscheiden ons duidelijk van anderen. Door een duidelijke afbakening te hanteren en ons dus alleen te richten op de kern Alphen, bieden we een overzichtelijk platform aan voor Alphenaren. Dat is ook onze kracht”, stelt Machiel. “Dat het werkt wordt nog eens onderstreept met het feit dat onze formule is uitgerold in andere steden, zoals in Amstelveen en sinds kort ook in Leiden.”

Wat ons bedrijf kenmerkt is creativiteit. “Dat dekt wel echt de lading, een creatief bedrijf. We kijken altijd verder, denken graag out-of-the-box en durven ons nek boven het maaiveld uit te steken. Om ergens te komen moet je nieuwe dingen proberen. Daar gaan we wel eens mee onderuit, maar er komen ook hele mooie dingen uit voort. Een goed voorbeeld is de Alphens Restaurantweek. Vanwege de lockdown hebben we in korte tijd een thuiseditie weten te organiseren, zodat we de lokale horeca konden steunen. Dat werd geweldig ontvangen.”

Enorm bereik

De gemeente Alphen aan den Rijn heeft ruim 112.000 inwoners, waarvan ruim 70.000 woonachtig zijn in de kern Alphen. Met gemiddeld tussen de 450.000 en 500.000 bezoekers per maand op de website, meer dan 27.000 volgers op Facebook, bijna 8.000 volgers op Instagram en zo’n 6.500 volgers op Twitter hebben we een enorm bereik. “Alleen al gebaseerd op de websitebezoeken hebben we tien keer zoveel bereik als de gemeente zelf”, zegt Machiel. Een beetje lachend: “Met enige trots kan ik aan een 2-tal oudaandeelhouders, die er niet zo in geloofden en daarom vroegtijdig uitstapten, ook zeggen dat we met Alphens.nl de laatste 5 jaar steeds 150 tot 200 procent rendement hebben gehaald op het geinvesteerde vermogen”. 

Wil je meer lezen over 10 jaar Alphens.nl? Meer over het ontstaan van Alphens.nl lees je hier. Benieuwd naar de totstandkoming van ons nieuwe logo? Daar lees je hier meer over. Alle winacties rondom 10 jaar Alphens.nl vind je via Alphens.nl/winacties.


Stuur een nieuwsbericht in
Stuur een nieuwsbericht in
Adverteer op Alphens.nl
Adverteer op Alphens.nl

Meer nieuws

Calamiteiten vandaag 18:25

Kind aangereden door auto in Emmalaan

Op donderdag aan het einde van de middag vond er een incident plaats op de Emmalaan in Alphen aan den Rijn, waarbij een kind werd aangereden door een auto. Het slachtoffer werd naar het ziekenhuis vervoerd.  

Advertorial Overige vandaag 17:43

Prachtige samenwerking Korenmolen de Eendracht en Brugwachtertje aan den Rijn

Korenmolen de Eendracht en Brugwachtertje aan den Rijn hebben afgesproken dat in het Brugwachtershuisje bij de Alphense Brug nieuwe kadopakketjes worden verkocht. Daarin speciale meelproducten van de Molen, aangevuld met enkele leuke dingen, zoals bijvoorbeeld een garde, een mini taartvorm, een mini deegrollertje, stroop, Hollandse snoep of theedoek etc.

Politiek vandaag 16:51

Gemeente gaat begrijpelijk communiceren

Donderdag 28 maart heeft wethouder Gert van den Ham de Direct Duidelijk Deal ondertekend. De deal is onderdeel van de landelijke campagne Direct Duidelijk. Doel is dat alle overheden, dus ook alle gemeenten, duidelijke informatie geven aan hun inwoners.

Calamiteiten vandaag 13:46

Paard gered nadat het te water raakte langs de Compierekade

Donderdag 28 maart, aan het begin van de middag, heeft zich een incident voorgedaan langs de Compierekade in de Rietveldse polder, waarbij een paard te water is geraakt. De lokale brandweer werd gealarmeerd en kwam snel ter plaatse om het dier te redden.

Advertorial Horeca-arrangementen vandaag 13:20

Geniet van een compleet avondje uit met het Diner & Film arrangement!

Wie houdt er nu niet van een etentje gevolgd door een avondje naar de bioscoop? Want zeg nou zelf, een etentje en de bioscoop gaan toch altijd lekker samen?! Of je nu met je vriend(in), broer, zus, moeder of opa komt of toch liever alleen geniet, dit is het perfecte arrangement voor een compleet avondje uit. Voor €42,50 per persoon kun je genieten van een 3-gangenmenu bij De Beren Alphen aan den Rijn met een bioscoopvoucher voor een film naar keuze.