Economie

Hoogvliet introduceert duurzame groenteverpakkingen

Als eerste reguliere supermarkt in Nederland verkoopt Hoogvliet in haar winkels biologische citroenen in een cellulosenet en biologische snacktomaten in een verpakking van suikerrietresten en bioplastic. Deze duurzame verpakkingen zijn ontwikkeld door groenteleverancier Eosta.

Het bioplastic van de snackgroenteshaker is in 12 weken volledig composteerbaar. Het gebruikte suikerriet is biologisch afbreekbaar en composteerbaar. Daarnaast vereist de productie van suikerrietverpakkingen minder water en energie bij de verwerking dan de traditionele houtpulpproducten zoals karton. Het duurzame net voor de citroenen is gemaakt van cellulosevezels, waardoor het biologisch afbreekbaar en composteerbaar is.

Category manager aardappelen, groente & fruit Ed van Venrooij: “Dit is een mooie stap in de goede richting. Soms ontkomen we er niet aan om plastic te gebruiken, vooral bij kwetsbare producten. We blijven echter zoeken naar duurzame alternatieven om uitbreiding van de plastic soup te voorkomen.”

In 2017 was Hoogvliet de eerste Nederlandse supermarkt die ‘natural branding’ ging toepassen om biologische producten te voorzien van een gelaserd merkje. Hierdoor werd de plastic verpakking van onder andere biologische avocado’s en gember overbodig, wat een jaarlijkse besparing van bijna 70.000 plastic verpakkingen opleverde.


Meer nieuws

100% coco feest in Castellum
Advertorial Overige vandaag 17:49

100% coco feest in Castellum

Het is bijna vakantie en dat betekent altijd dat er weer heel veel leuke films uitkomen. De meidenfilm van deze zomer is 100% Coco New York (de boekverfilming van het geweldige boek van Niki Smit). 

Welkom! Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken deze cookies alleen voor het verzamelen van analytische gegevens. Deze gegevens zijn volledig anoniem en uw privacy wordt hierin niet aangetast.