Advertorial Eten en drinken

Maak kennis met Occhi Marroni, dé Alphense limoncello

De Alphense familie Steenbeek-Verduijn zet dé Alphense limoncello op de kaart. Een drankje wat alleen als huwelijkscadeau bedoeld was, is nu uitgebracht tot een heerlijk product. De limoncello is ontstaan uit liefde én met liefde gemaakt.

Toen de Alphense Jelle en Mieke Steenbeek-Verduijn trouwden, kregen zij wel een heel bijzonder cadeau: een recept voor limoncello. De zus van Mieke, Maartje, vertelt: “Ik wilde samen met de broers van Jelle een origineel cadeau geven. Mieke houdt van tuinieren en Jelle staat graag in de keuken, dus dit was eigenlijk het perfecte cadeau!” Het bruidspaar heeft echter niet zomaar een drankje gekregen, de familie namelijk heeft wel tien verschillende recepten ontwikkeld.

Biologisch en ambachtelijk

“We hebben geëxperimenteerd met verschillende citroenen, verhoudingen suikerwater en hoeveelheden alcohol”, vertelt Mieke. Ze konden bij Ekoplaza terecht om diverse soorten citroenen te testen. Uiteindelijk hebben ze gekozen voor Spaanse citroenen uit Murcia. “De citroenen zijn écht biologisch, want als je een gespoten citroenboom gebruikt schil je die smaak ook mee.” Mieke vertelt dat hun limoncello een seizoensproduct is. “De citroenen komen uit Murcia en worden op een bepaald moment van het jaar geoogst. We kunnen de limoncello dus niet het hele jaar door maken”, licht ze toe.

Het maken van de limoncello is een ambachtelijk proces. Maartje legt uit: “We maken het product met de hand. De citroenen schillen we zo dun mogelijk. Dikke schillen maken de limoncello namelijk te bitter”, vertelt Mieke. Daarna worden de schillen drie weken lang in alcohol gezet en voegen ze vervolgens het suikerwater toe. “Eind vorig jaar hebben we de grote batch gemaakt, dus voor nu hebben we zat!”  

Geboren uit liefde

De limoncello heeft dus twee families bij elkaar gebracht en is geboren uit liefde, namelijk een bruiloft. De naam van het merk is vernoemd naar het ceremonienummer van Jelle en Mieke, Brown Eyed Girl. Occhi Marroni is Italiaans voor bruine ogen. Op het flesje van het product staat Out Of Love en het logo is een citroen in de vorm van een hart met zes partjes. “Dat staat voor de zes familieleden met wie we dit doen”, aldus Mieke.

Wil je Occhi Marroni proeven? Je vindt de limoncello al bij verschillende horecagelegenheden in Alphen aan den Rijn. Zo staat het al op de kaart van Maggie Blue, Bonbini, De Stadsherberg, Wijnbar&Zo, Hendrick's Pub en Bowling Alphen. Wil je liever een fles limoncello voor thuis? Koop Occhi Marroni dan bij slijterij Jelfra De Toren. Wil je het flesje via de familie bestellen? Stuur ze dan een berichtje via hun Instagram: @limoncello.occhimarrroni.


Meer nieuws

Advertorial Winkelen gisteren 17:11

End of season sale bij Mountain Lifestyle - Hoge korting op nieuwste collecties

Scoor deze zondag alvast je nieuwe wintersportoutfit voor het nieuwe wintersportseizoen tijdens de end of season sale bij Mountain Lifestyle! De beurs vindt zondag 28 april tussen 12:00 en 17:00 uur plaats bij wintersportkledingwinkel Mountain Lifestyle te Alphen aan den Rijn. De kortingen lopen op tot 80% dus het is de ultieme mogelijkheid om te komen shoppen voor je gave wintersport outfit!

Politiek gisteren 15:53

Meer en betere busverbindingen via Qbuzz

Qbuzz neemt de busconcessie van Arriva over. Dit betekent dat er vanaf 2025 bussen van Qbuzz zullen rijden. De vervoerder heeft een nieuw vervoerplan voor 2025 gepresenteerd met aanzienlijke verbeteringen voor Alphen aan den Rijn en de regio. Het gaat daarbij vooral om beter en regelmatiger vervoer, ook ’s nachts en in het weekend.

Sport gisteren 14:38

Nieuwe Sloot tennisster Diede de Groot wint Oscar voor sport

Rolstoeltennisster Diede de Groot heeft de felbegeerde Oscar voor 'Sporter van het Jaar met een beperking' gewonnen. De Groot was al eerder was genomineerd, maar heeft nu eindelijk de erkenning gekregen voor haar prestaties door middel van een Oscar.

Advertorial Beauty en verzorging gisteren 13:19

Ontdek de persoonlijke aanpak van Complete Skincare!

Bij Complete Skincare begrijpen ze dat je huid voortdurend verandert en daarom geloven ze niet in standaardbehandelingen. “Onze aanpak is gebaseerd op je unieke huidconditie die bij elk bezoek kan verschillen”, vertelt Madeline, eigenaresse van Complete Skincare. Ben jij benieuwd naar de persoonlijke benadering? Lees verder om meer te ontdekken over de unieke behandelmethode van Complete Skincare.

Politie en handhaving gisteren 10:40

Jonge dieven betrapt bij Intersport in Alphen aan den Rijn

Op zaterdagmiddag 20 april werd een winkeldief op heterdaad betrapt bij Intersport in Alphen aan den Rijn. De politie werd rond 13:30 uur gealarmeerd nadat het winkelpersoneel knipgeluiden uit een pashokje had gehoord. Bij onderzoek bleek dat twee jongemannen diefstallabels van kleding aan het verwijderen waren.