Kledingbank Het Groene Hart krijgt per 1 juli een nieuwe directeur: Max Verbeek. Hij volgt Richard Brand op, die zich de afgelopen jaren met grote betrokkenheid heeft ingezet voor de groei en ontwikkeling van de organisatie.
De zoektocht naar een opvolger begon op het moment dat Brand zijn vertrek aankondigde. In die periode maakte Verbeek, ondernemer en inwoner van Alphen aan den Rijn, kennis met de Kledingbank. Wat begon met nieuwsgierigheid, groeide al snel uit tot een sterke betrokkenheid. Tijdens meeloopmomenten binnen de organisatie raakte hij onder de indruk van de inzet van vrijwilligers en de impact die zij dagelijks maken voor mensen in de regio.
“In deze organisatie komen betrokkenheid en praktische hulp op een bijzondere manier samen”, zegt Verbeek. “Het is inspirerend om te zien hoeveel mensen zich hier met hart en ziel inzetten. Daar wil ik graag aan bijdragen.”
Volgens het bestuur past Verbeek goed bij het karakter van de Kledingbank. “We zochten iemand die niet alleen leiding kan geven, maar ook begrijpt waar we het voor doen. In Max hebben we een verbindende en ondernemende directeur gevonden die met respect voor wat er staat, verder wil bouwen aan de toekomst.”
De komende jaren richt de Kledingbank zich op verdere ontwikkeling en versterking van de organisatie, zodat zij ook in de toekomst een vangnet kan blijven bieden voor mensen die kleding en ondersteuning nodig hebben.