OBS Het Palet heeft afgelopen woensdag, 3 juni, opnieuw een geweldige prestatie geleverd. Na het historische succes in 2024, toen de school het schoolvoetbaltoernooi won op gemeentelijk, regionaal, provinciaal én uiteindelijk landelijk niveau, bewijzen de Paletmeiden opnieuw dat zij tot de absolute top van het meisjesvoetbal behoren.
Dit jaar leek het avontuur aanvankelijk anders te verlopen. Na winst in het schoolvoetbaltoernooi van de gemeente Alphen aan den Rijn strandde het team in de regionale finale. In een spannende wedstrijd moesten de meiden hun meerdere erkennen na een zenuwslopende strafschoppenserie, waardoor zij genoegen moesten nemen met een knappe tweede plaats.
Tweede kans van de KNVB
Maar toen volgde een verrassende wending. Vorige week ontving de school een e-mail van de KNVB met de vraag of het team alsnog wilde deelnemen aan het vervolg van het toernooi. De vreugde onder de speelsters was enorm en die kans grepen zij met beide handen aan.
Sportieve revanche in de finale
Afgelopen woensdag liet het team zien waarom het tot de beste schoolvoetbalteams van Nederland behoort. Na vier pittige, maar succesvol afgesloten wedstrijden, troffen de meiden in de finale opnieuw hun regionale rivaal: De Rietkraag uit Nieuwkoop, de school die hen twee weken geleden nog via strafschoppen wist te verslaan.
Dit keer was er echter geen twijfel mogelijk over de winnaar. Met overtuigend spel en een verdiende 3-0 overwinning nam OBS Het Palet sportieve revanche. Dankzij deze prachtige zege plaatsen de Paletmeiden zich voor de landelijke finale van het KNVB Schoolvoetbaltoernooi, die over twee weken wordt gespeeld.

