Zesenhalf jaar geleden zette Dario zijn eerste stappen bij Carwash Autoboulevard zonder groot plan, gewoon als poetser. Inmiddels is hij mede-eigenaar en het gezicht van de zaak. “Ik heb hier nooit spijt van gehad. Ik ga nog steeds elke dag met een lach naar mijn werk.”
“Werken bij een carwash? Dat is voor jonge gasten van vijftien, zestien jaar.”
Het begon onverwacht. Dario werkte bij een ander bedrijf, maar zat daar niet op zijn plek. “Ik kwam hier ’s ochtends vaak even langs en Peter zei dan: ‘Kom hier werken!’ Ik dacht: nee joh, dat is niks voor mij.” Toch stond hij diezelfde middag bij de balie. “We tekenden meteen het contract. Impulsief, maar het voelde goed.”
Vanaf dat moment klikte het. “Ik heb hier veel mensen zien komen en gaan, maar Peter en ik bleven. Op een gegeven moment waren we meer vrienden dan collega’s.” Dario groeide mee met de zaak, kreeg meer verantwoordelijkheden en ontwikkelde liefde voor de zaak.
Meer dan auto’s wassen
Wat Peter hem leerde, ging verder dan techniek. “Mensenkennis, dat is het. Hier komen zoveel verschillende mensen: vrolijke, chagrijnige, klagers, complimentgevers. Ik heb leren luisteren, kijken, en vooral: service verlenen. Mensen blij maken, dat is wat ik van Peter heb geleerd.”
Er is één zin die Dario nooit vergeet. “Als alles misliep, de ketting stuk was en de rij auto’s tot buiten stond, zei Peter: ‘Problemen bestaan niet, alleen uitdagingen.’ Dan stond ik te schelden, en hij bleef kalm. Dat typeert hem.”
De tekst loopt door onder de afbeelding.

Van grap naar werkelijkheid
De overname kwam niet als verrassing. “Peter grapte wel eens: ‘Wil jij dit niet overnemen?’ En ik zei altijd: ‘Nee joh, blijf jij lekker zitten.’ Maar toen hij gas terug wilde nemen, werd het serieus. Eind vorig jaar zei hij: ‘Je kent de techniek en de klanten, jij kan dit.’ Toen was de keuze snel gemaakt.”
Dario vond één ding het belangrijkst: dat het karakter van de zaak bleef. “Ik wilde niet dat iemand alles om zou gooien. We zijn servicegericht, klantvriendelijk en alles is bespreekbaar. Dat mag niet verloren gaan.”
Meer dan een carwash
Vandaag de dag is Carwash Autoboulevard veel meer dan een plek om je auto te wassen. Er is een haal- en brengservice, een winkel, kleine schadeherstelservice en aanhangwagenverhuur. “We bieden meer dan mensen denken, alles om het hen makkelijker te maken.”
“Ik heb collega’s, geen werknemers”
De overgang verliep soepel. “Ik werkte hier al, dus het voelde vertrouwd. Alleen de administratie kwam erbij. We gaan gewoon door, maar met een frisse wind.” Hoewel Dario nu mede-eigenaar en het gezicht van de carwash is, staat hij er niet alleen voor. De drie andere eigenaren vormen een vangnet waar hij terechtkan met vragen. “Ik stuur nu het team aan, maar ik zeg nog steeds: ik heb collega’s, geen werknemers. Het voelt gewoon als thuis voor ons allemaal.”
De toekomst
Zijn ambitie? “Kwaliteit blijft het belangrijkst. We willen blijven verbeteren in de carwash. Maar vooral wil ik dat klanten met een goed gevoel weggaan. Niet alleen omdat hun auto schoon is, maar omdat ze zich gehoord voelen.”