Onmenselijk parkeerbeleid door digitalisering
Ik woon in de Jacob Catsstraat in Alphen, wat in het centrum Lage Zijde betaald parkeren gebied ligt. Eigenlijk vreemd, omdat er straten zijn die dichter bij het centrum liggen en dat niet zijn.
Al jaren parkeert mijn schoonmoeder van 80 met haar invalidekaart in mijn straat. Haar invalidekaart is zeer duidelijk zichtbaar, want die heeft ze bevestigd op de zonneklep. Voorheen scande de scanauto haar kenteken en enige tijd later kwam er een BOA op de scooter om de situatie te checken. Dat ging eigenlijk altijd goed; één keer een zware discussie gehad dat de kaart op het dashboard moet liggen. Op de kaart staat zichtbaar achter de voorruit, hoe zichtbaarder wil je het hebben?
Om de pakkans nog groter te maken komt er geen BOA meer kijken en maakt de scanauto ook videobeelden. Nu heeft mijn schoonmoeder twee keer een parkeerboete gehad, waardoor ze angstig is om nog langs te komen.
Gelukkig ben ik digitaal handig en kan ik alle gevraagde stukken uploaden naar Parkeerservice. Een oude vrouw van 80 kan dit doorgaans niet zelf. Als er nu een derde keer komt laten we het voorkomen, misschien dat de gemeente dan wakker wordt hoe onmenselijk zij omgaat met invalide mensen.
Een speciale app biedt oplossing na op de Parkeerservice site gekeken te hebben. Alleen deze app geldt enkel voor inwoners van Alphen, invalide mensen buiten de gemeente zoeken het maar uit.
Ook eventjes iets afgeven is niet meer mogelijk, want als de scanauto je scant ben je de klos. Dat overkwam een klant van mij helaas en die kon € 70 betalen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn hoe we met elkaar omgaan in een woonwijk?
Al enige tijd ben ik het niet eens met hoe Alphen zijn parkeerbeleid uitvoert in mijn woonwijk, ook door verhalen van wat buren meemaken. Maar nu gaan ze echt te ver door ook mensen die al invalide en op leeftijd zijn te duperen. De digitalisering geeft alleen voordelen voor de gemeente en niet voor haar inwoners en mensen die op bezoek komen.