Projectweek tweetalig onderwijs laat leerlingen de wereld van alle kanten zien
Tijdens de projectweek voor onderbouwleerlingen van het tweetalig onderwijs op het Scala College stonden er dinsdag weer veel interessante en leerzame activiteiten op de planning, waarbij ze de wereld van alle kanten leerden kennen. De derde klas ging bijvoorbeeld in gesprek met vrijwilligers van Stichting Vluchteling.
Is een vluchteling met de nieuwste iPhone wel een vluchteling? Moeten alle vluchtelingen niet gewoon terug naar hun eigen land? Over deze vragen gingen de leerlingen uit klas 3 tto vandaag in gesprek met vrijwilligers van Stichting Vluchtelingenwerk. Zij leerden dat het nodig is om je te verdiepen in de situatie van het land van herkomst en dat elke vluchteling zijn eigen persoonlijke verhaal heeft.
Tekst loopt door onder de foto
Leerlingen uit klas 1 hebben hun eigen Haka gemaakt onder leiding van een echte Maori uit Nieuw Zeeland. Bij aanvang schrokken de leerlingen van de kreten en gebaren van de workshopbegeleider, maar al snel maakten de brugklassers zelf ook stoere bewegingen en trokken zij angstaanjagende gezichten. Dat kan ook niet anders, want de dans is immers bedoeld als krijgsdans.
Intussen werkten de leerlingen uit klas 2 aan opdrachten rondom hun zelfgekozen Amerikaanse staat of een land uit de Commonwealth. De wereld van alle kanten dus: dát is de tto-projectweek op het Scala College.
De projectweek voor onderbouwleerlingen van het tweetalig onderwijs op het Scala College is maandag van start gegaan. Het Scala College organiseert deze projectweek als alternatief voor de uitwisseling en buitenlandreis die dit jaar geen doorgang kunnen vinden door de coronamaatregelen. Meer over wat leerlingen tijdens deze projectweek te wachten staat, lees je hier.